Wednesday, June 15, 2011

Pabila Dua Myvi Hitam Bertemu......

Salah faham berlaku!

Ha, bukan salah faham apa....

Hmm??

Ce citer, ce citer???

Ha, rilek-rilek... nak citer la ni!

Ceritanya bermula begini........

Pada suatu hari, burung-burung berkicauan.....

Hehehe....

Ok lah! Begini!

Kelmarin (14 Jun 2011), saya dikehendaki membuat sampling air di satu kilang dalam area Batu Pahat. Perjalanan dari ChemLab ke Batu Pahat mengambil masa 1 jam 40 minit, melalui Lebuh Raya Utara-Selatan. Jauh wooo.... Dah la kene tol dua kali..... Nasib baik la boleh claim!
Huhuhu....
Tapi!


Apa yang mahu saya ceritakan bukan lah semasa perjalanan pergi, tetapi sebalik nya.

Lebih kurang jam 2.00 petang, saya tiba la dalam kawasan Taman Daya, Johor. Disebabkan perjalanan pergi dan balik dari Batu Pahat amat memenatkan dan saya pun belum solat Zohor lagi pada masa itu, maka saya berhentilah di satu masjid berdekatan dengan Taman Daya.

Sesudah solat, pergi lah badan ini menyandar dekat satu tiang masjid. Ye lah, Penat kowt!

So, I decided to take rest few minutes.

Semasa, tengah rehat tu, pandang-pandang kat kerete, ade 1 lagi myvi sama-sama hitam, parking sebelah kereta saya.

 *Gambar hanya sekadar hiasan*

Dalam hati berkata-kata,

“Eh, mane satu kereta aku ye? Belah kiri ke, belah kanan?”

Elok-elok je fikir gitu, datang la dua orang kaum Hawa ni, keluar menuju ke kereta Myvi hitam tersebut. Sah-sah lah, dial ah empunya Myvi hitam satu lagi.

Keklakkkk!!!
Selak pintu Myvi berbunyi.
Tiba-tiba, kedengaran suara halus berkata-kata,

“Eh, pehal tak bleh bukak ni? Takkan la aku tak kunci tadi?”

Memang cuak abes pompuan tu. Ye la, klu aku pon aku cuak jugak kowt, kereta tak kunci!
Dia tekan sekali lagi punat kat kunci dia.

Klakkkkk!!!

Selak pintu Myvi tu berbunyi lagi.

“Eh, tak bukak-bukak pintu ni? Knape plak ni? Rosak ke?????”,kata tuan punya kereta.




HooooiiiiiiTTTT!!!!

Tiba-tiba..
Kawan pada tuan punya kereta Myvi tu menjerit

“Kereta ko kat sini la mak cik! Tak perasan ke???”.

Lah!!!

Rupanya, dia tertukar kereta!!!

Yang dia sentap-sentap pemegang kereta dari tadi tu rupa nya kereta aku!!!

Nasib baik lah lokasi aku rehat ni terselindung dengan pokok.
Kalau dia nampak aku nampak kejadian tu, kompem-kompem malu dia...

(tapi dalam hati kecil ku, tetap GELAK!!! HAHAHAHAHAHA)

2 comments:

  1. Nk ckp dah kurus la kan sbb bila sembunyi belakang pokok,owg tu xnmpk...weeee......

    ReplyDelete
  2. takde la camtu awak..... baru g gym semalaman kowt.. xde nampak hasil nye lagik... tapi.... kaki ni x de la sakit ngat! rase malam ni nak lari je la! hehehe

    ReplyDelete